poniedziałek, 7 września 2015

'The adventures od Sherlock Holmes' Arthur Conan Doyle - audiobook #nie taki klasyk straszny

Kto nie zna Sherlocka? Przyznaję się bez bicia, ja nie znałam, ale w związku z nadrabianiem zaległości w klasykach postanowiłam jednak się za niego zabrać i zdecydowanie mogę powiedzieć, że to była jedna z lepszych decyzji.

Dziś dla odmiany recenzuję audiobooka.




Oczywiście pobrałam go z mojej ukochanej już strony loyalbooks.com, z której jak wiecie mam praktycznie wszystkie audiobooki. Coś wspaniałego! O ile zdarzają się buble, o tyle w całym tym zbiorze The adventures of Sherlock to prawdziwa perła. Słuchanie tego audiobooka było najczystszą przyjemnością, bo poza fantastyczną historią, lektor zrobił kawał dobrej roboty. Piękna dykcja, zróżnicowanie głosu dla poszczególnych postaci, oryginalna barwa i co ważne, dobra jakość nagrania. Niezwykle umilił i śmiem stwierdzić, że ulepszył lekturę. Zdecydowanie nie żałuję, że zamiast normalnego czytania wybrałam audiobooka. Minus jest jeden, jest po angielsku, więc osoby początkujące niewiele niestety zrozumieją, jednak już dla średnio-zaawansowanych bardzo polecam.

W historię nie będę się tu zbytnio zagłębiać, by nie zepsuć Wam zabawy, jednak chyba każdy wie o co chodzi. Każda nowela to opowiadanie Watsona, o którejś ze spraw Sherlocka. Całość się pięknie zgrywa, a ze względu na to, że są to oddzielne opowiadania mogłam odrywać się na chwilę od większych cegieł. Ciekawie, oryginalnie, a dziwaczny charakter Sherlocka daje wszystkiemu jeszcze lepszego wyrazu.

Co ja mogę więcej dodać? Koniecznie przeczytajcie! Według mnie klasyk, który nie tylko trzeba znać, ale przede wszystkim warto.

Do napisania!
Weronika G.

7 komentarzy:

  1. Książkę mam na półce (również po angielsku), więc może nie do końca to będzie jak audiobook, ale radość z historii Sherlocka na pewno ta sama :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja Sherlocka znam tylko z filmu :D
    Nie wiem, nie ciągnie mnie na razie, a zwłaszcza nie po angielsku. I podziwiam cię, bo ja czytać po angielsku mogę - ze słuchaniem książki byłoby dużo gorzej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, jednak nie ma w tym nic specjalnego, po prostu zaczęłam i po jakimś czasie stało się to prostsze do ogarnięcia. Polecam zacząć od filmów urodowych, język prosty, mało mówią, łatwo zrozumieć! :D

      Usuń
  3. Przyznam się, że w sumie też nigdy nie czytałam tej powieści chociaż serial mi się podoba ;D
    Więc nie widze innego wyjścia jak sięgnąć po nią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei serialu nie oglądałam, ale opowiadania mogę polecić serdecznie :)

      Usuń
  4. Zapraszam do zrobienia tagu: http://ksiazkomaniaczka2.blogspot.com/2015/09/normal-0-21-false-false-false-pl-x-none_12.html. Marzę o przeczytaniu Sherlocka i mam nadzieję, że niebawem się za niego zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za uwagę. Zostaw po sobie ślad, będzie mi jeszcze milej widząc, że tu byłeś/aś. :)