piątek, 2 września 2016

Skąd wziąć darmowe/tanie książki po angielsku?

Witajcie Kochani!

Jak może wiecie, poza angielskim, uczę się niemieckiego. Jako, że raczkuję jeszcze w tej dziedzinie i jestem dość mocno zagubiona jeśli chodzi o poszukiwanie materiałów, pomyślałam, że może się komuś z Was przydać dzisiejszy post, czyli o tym skąd biorę tyle książek po angielsku i nie bankrutuję.

Zdjęcie podebrane z munplanet.com

Post podzieliłam na formaty książek, by osoby szukające jednego formatu nie musiały się przekopywać przez cały post.

Książki tradycyjne

W tym wypadku nie wymyśliłam nic szczególnie oryginalnego. W książki tradycyjne zaopatruję się na allegro, szczególnie u AllThatStuff (który to sklep bardzo serdecznie polecam wszystkim). Można tutaj wyhaczyć książki używane w naprawdę nienagannym stanie, po niskiej cenie. Oczywiście im bardziej rozchwytywany autor i im lepszy stan książki, tym ona droższa, jednak są to ceny w granicach 10 zł (a przy takiej cenie stan książki jest wręcz idealny), a nawet 1zł (przy mniej znanych autorach wciąż książki były w bardzo dobrym stanie). Na AllThatStuff opisy idealnie zgadzają się ze stanem wysyłanej książki, więc tym bardziej polecam.

Warto też zajrzeć do antykwariatów i secondhandów, gdzie też możecie znaleźć tanie perełki.

Ebooki

Pamiętajcie, antypiracimy!
Ebooki same w sobie są dosyć tanie. Jeśli nie chcecie wydawać pieniędzy na czytnik, polecam aplikację kindle na telefon. Wygodna, darmowa, a w dodatku możecie mieć ile książek chcecie przy sobie w każdym momencie. Dodatkowo telefon na wykładach jest dyskretniejszy niż sześciusetstronnicowa książka na ławce. ;) Ebooki możemy zakupić po dość niskiej cenie na amazonie, lub pobrać za darmo ze stron typu Project Gutenberg, loyalbooks czy również darmowo z amazona, w przypadku większości książek, które są w domenie publicznej. Wystarczy w wyszukiwarce amazona wpisać np. "Jane Austen" i szukać darmowych wersji.


Audiobooki

Kolejny raz z pomocą może nam przyjść strona loyalbooks, na której większość książek jest przebrana i wybrane są raczej nagrania lepszej jakości (choć wciąż trafiają się buble). Warto przejrzeć również librivox, gdzie jest tych nagrań zdecydowanie więcej, a kiedy już polubimy jakiegoś lektora, możemy łatwo znaleźć inne nagrywane przez niego książki. Mogę serdecznie polecić moich dwóch ulubionych lektorów, którzy wykonują swoją pracę naprawdę profesjonalnie i słucha się ich z czystą przyjemnością, Mark Smith i Bob Neufeld.
Również youtube przychodzi z pomocą w tym wypadku. Łatwo można przyspieszyć audiobooka słuchając właśnie przez youtube. Sporo książek, które są w domenie publicznej właśnie tam się znajduje, więc warto sprawdzić. Ja zwykle wpisuję tylko "audiobook full" i wybieram spośród tego, co znajdę. Przypominam jednak znowu, antypiracimy, bo można też znaleźć niestety sporo książek, które nie powinny się tam znaleźć.


Mam nadzieję, że post okaże się pomocny. Dajcie znać, o czym jeszcze mogłabym napisać, a co Wam by się przydało.

A wszystkim biednym duszyczkom, które właśnie zaczynają rok szkolny, życzę powodzenia. Wierzę w Was i że znajdziecie czas, by czytać w roku szkolnym!

Do napisania,
Nika

7 komentarzy:

  1. O, bardzo przyda mi się ten post, bo chciałam zacząć czytać po angielsku, a nie chciałam piracić ebooków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potrzebowałam tego postu, bo mam problem ze znalezieniem książek po angielsku - mogę jedynie wypożyczać w bibliotece, ale tam mam niewielki wybór. Muszę obczaić AllThatStuff. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja książki po angielsku kupuję na Amazonie i muszę przyznać, że w polskich księgarniach ich nigdy nie zamawiałam, ale szczerze powiedziawszy nigdy jakoś wnikliwie nie szukałam wersji angielskich w miarę przystępnej cenie. Zapamiętam sobie jednak na przyszłość AllThatStuff, skoro książki są tam w tak niskiej cenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja kupuję używane książki na allegro :) koleżanka kiedyś mówiła mi, że w jednym lumpów trafiła na karton pełen książek po angielsku za 1 zł każda, ale nie udało mi się ich znaleźć. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do darmowych ebooków polecam stronę bookbub.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, ja mam fajne pytanie... A po czym można stwierdzić poziom książki? Tzn - dam radę czy też jej nie dam? :D Bo ja z tym mam problem zawsze i boję się, że kupię za trudną... A sklep zapamiętam jak najbardziej! Super pomysł na post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie można by napisać o tym oddzielny post :D Najlepszym sposobem jest znaleźć fragment książki gdzieś w internecie i sprawdzić ile słów nie zna się kompletnie na jednej stronie A5, tak 10 to optymalnie, według mnie maks do 15, wtedy jest jeszcze komfortowe czytanie.

      No i wiadomo, jak się wie, że czytało się po polsku książki tego autora, to czy jego styl jest skomplikowany i bogaty, czy raczej dość prosty i czyta się luźno, bez wysiłku. Gatunkowo też można mniej więcej określić co jak się czyta. Książki Jane Austen będą bardziej skomplikowane gramatycznie i wszystkie te stare. Proste są książki dla dzieci, baśnie, potem są młodzieżówki, YA, NA i dalej są kryminały. Fantasy bywa dość skomplikowane, ale też w sumie nie ma zasady, raczej trzeba patrzeć do kogo książka jest skierowana.

      Mam nadzieję, że cokolwiek rozjaśniłam. XD

      Usuń

Dziękuję bardzo za uwagę. Zostaw po sobie ślad, będzie mi jeszcze milej widząc, że tu byłeś/aś. :)